Nedsat appetit - 7 mdr.

31. december 2010

Alder:
7 mdr.

Nedsat appetit - 7 mdr.

Hej Helen

Det bliver værre og værre med min søns spisning. Han er slet ikke interesseret i sin grød/mos mere. Han spiser 5 skefulde og så begynder han at græde. Så prøver jeg at give lidt vand, og så en ske mere bagefter, men der er bare lukket.

Det er uanset om det er risgrød med svesker som han plejer at kunne lide, eller grøntsagsmos (tilsat MME for at sikre hans mælkebehov opfyldes.)

Han er bare ikke særlig interesseret. Jeg smiler over hele hovedet når jeg tilbyder ham maden, smager selv, giver ham noget i hånden at gumle på, lader ham smage på vores mad, giver ham forskellige grødtyper/mos og det er bare det samme resultat stort set hver gang og har været det længe efterhånden.

Jeg forstår det ikke... Han bliver stadigvæk ammet 4 gange ...

Annonce

... dagligt: nat, formiddag, eftermiddag og aften. Men det er ikke fordi han spiser specielt meget hos mig ad gangen, så jeg tror ikke, at det er dét, der er problemet.

Vi har i sidste uge været ved lægen som har fundet en mislyd på hans hjerte og vi skal til scanning på tirsdag for at se om han har en hjertefejl. Kan hjertefejl give nedsat appetit? Der har bare været perioder hvor han har spist fint, så jeg kan næsten ikke tro, at det kan have noget med det at gøre (hvis han altså skulle have en hjertefejl, Gud forbyde det.)

Jeg er bare så bekymret om hans krop og hjerne nu får næring nok når han spiser så sparsomt.

Hvad kan vi gøre - hvis der altså er noget at gøre? Ih, hvor er jeg efterhånden træt af bekymringer.

Med venlig hilsen
Pernille og godt nytår!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor