Brev:
Nedsat appetit - 7 mdr.
31. december 2010
Alder:
7 mdr.
Nedsat appetit - 7 mdr.
Hej Helen
Det bliver værre og værre med min søns spisning. Han er slet ikke interesseret i sin grød/mos mere. Han spiser 5 skefulde og så begynder han at græde. Så prøver jeg at give lidt vand, og så en ske mere bagefter, men der er bare lukket.
Det er uanset om det er risgrød med svesker som han plejer at kunne lide, eller grøntsagsmos (tilsat MME for at sikre hans mælkebehov opfyldes.)
Han er bare ikke særlig interesseret. Jeg smiler over hele hovedet når jeg tilbyder ham maden, smager selv, giver ham noget i hånden at gumle på, lader ham smage på vores mad, giver ham forskellige grødtyper/mos og det er bare det samme resultat stort set hver gang og har været det længe efterhånden.
Jeg forstår det ikke... Han bliver stadigvæk ammet 4 gange dagligt: nat, formiddag, eftermiddag og aften. Men det er ikke fordi han spiser specielt meget hos mig ad gangen, så jeg tror ikke, at det er dét, der er problemet.
Vi har i sidste uge været ved lægen som har fundet en mislyd på hans hjerte og vi skal til scanning på tirsdag for at se om han har en hjertefejl. Kan hjertefejl give nedsat appetit? Der har bare været perioder hvor han har spist fint, så jeg kan næsten ikke tro, at det kan have noget med det at gøre (hvis han altså skulle have en hjertefejl, Gud forbyde det.)
Jeg er bare så bekymret om hans krop og hjerne nu får næring nok når han spiser så sparsomt.
Hvad kan vi gøre - hvis der altså er noget at gøre? Ih, hvor er jeg efterhånden træt af bekymringer.
Med venlig hilsen
Pernille og godt nytår!